Totaal Beheer 7 x 24 uur
Bij de dienst Totaal Beheer 7 x 24 wordt het volgende aangeboden:
- Registratie domein (1 per systeem valt onder contract, meerdere mogelijk)
- Server is eigendom en verantwoordelijkheid van de klant
- Binnen deze dienst valt naast het beheer van het systeem ook het beheer van maximaal 5 services (webserver, mail, dns,...)
- Uptime garantie is afhankelijk van de uitvoering van hardware en de bijbehorende onderhoudscontracten. Minimale garantie is 97%
- Onderhoudscontracten voor hardware dienen aanwezig te zijn, voor software alleen indien dit om een niet linux OS gaat en voor eventuele aanvullende software.
- Het systeem dient aan minimale hardware eisen te voldoen ter bevordering van de beschikbaarheid.
- Bewaking en monitoring van het systeem valt onder verantwoordelijkheid van JBS Unix Solutions en geschied 7 maal 24 uur.
- Bewaking van de applicatie is mogelijk, beheer kan in overleg tegen nader af te spreken tarief worden gedelegeerd.
- Backup van het systeem valt onder de verantwoordelijkheid van JBS Unix Solutions. De klant dient aan te geven welke data gebackupt dient te worden.
- Bij constateren van een storing wordt per email of telefoon contact opgenomen met de eigenaar.
- Remote bereikbaarheid van het systeem valt onder de verantwoording van JBS Unix Solutions.
In geval van storingen wordt binnen 1 uur tijdens kantoortijden en binnen 2 uur buiten kantoortijden begonnen aan het oplossen van de storing.
Aangevraagde wijzigingen worden binnen 3 werkdagen behandeld.
Het systeem is eigendom van de klant. Deze draagt de verantwoording voor het goed functioneren van het systeem (hardwarematig).
Er worden geen verregaande bevoegdheden op het systeem vergeven.
Systemen voor deze dienst dienen aan de volgende eisen te voldoen:
- filesystemen gemirrord.
- patches worden, indien nodig, het eerstvolgende onderhoudswindow toegepast.
- systeem en applicatie minimaal op gescheide filesystemen, voorkeur voor aparte disken.